Sekretarz

Funkcję Sekretarza Gminy sprawuje Ewa Godlewska

Sekretarz Gminy zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz zabezpiecza prawidłową organizację pracy bieżącej w Urzędzie zgodnie z obowiązującymi przepisami.

Do zadań Sekretarza należy w szczególności:

  • sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad realizacją zadań powierzonych Referatowi Spraw Społecznych oraz Referatowi Administracyjnemu;
  • sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych  i obiegiem informacji w Urzędzie;
  • wnioskowanie w sprawach osobowych /nagradzanie, karanie/;
  • koordynacja i kontrola wykonywania zadań wynikających z aktów prawnych Rady i Wójta;
  • sporządzanie projektów zakresów czynności dla pracowników Urzędu zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach pracy;
  • opracowywanie projektów uchwał Rady dotyczących spraw z posiadanego zakresu czynności, a w szczególności statutu gminy i statusów sołectw;
  • podejmowanie przedsięwzięć organizacyjnych w celu właściwej i terminowej realizacji zadań;
  • zapewnienie przygotowania  projektów  uchwał  Rady  Gminy  oraz informacji, analiz i sprawozdań niezbędnych dla realizacji zadań Gminy;
  • nadzór nad przestrzeganiem przepisów proceduralnych przy załatwianiu spraw w trybie postępowania administracyjnego oraz interpelacji, wniosków i zapytań radnych;
  • zapewnienie terminowego i prawidłowego przygotowania przez pracowników materiałów niezbędnych do wykonywania zadań przez organy Gminy;
  • sprawowanie nadzoru nad jednostkami oświatowymi Gminy;
  • nadzór nad obsługą i załatwianiem indywidualnych spraw obywateli;
  • organizacja przyjmowania oraz załatwiania skarg, wniosków i petycji;
  • nadzór nad organizacją i koordynacja prac związanych z przygotowaniem i przeprowadzeniem wyborów, referendum i spisów;
  • rozpatrywanie skierowanych do Wójta wniosków interpelacji radnych, wystąpień organów kontroli i prokuratury;
  • organizacja wykonania zaleceń  pokontrolnych  organów  kontroli i prokuratury;
  • udział w posiedzeniach Rady Gminy;
  • udział w kontaktach ze społeczeństwem, uczestniczenie w konsultacjach  społecznych;
  • prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem etatami i funduszem płac.
  • pełnienie funkcji Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych;
  • pełnienie funkcji Inspektora Ochrony Przeciwpożarowej;
  • wykonywanie zadań z zakresu kontroli zarządczej w Urzędzie;
  • nadzór nad wykonywaniem zadań kontroli zarządczej w gminnych jednostkach organizacyjnych;
  • nadzór nad sprawami związanymi z naborem na wolne urzędnicze stanowiska pracy;
  • nadzór nad organizacją służby przygotowawczej dla pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym oraz egzaminów kończących tę służbę;
  • wykonywanie zadań wynikających z regulaminu przeprowadzania ocen okresowych;
  • współpraca z kierownikami (dyrektorami) gminnych jednostek organizacyjnych.

Metryka strony

Udostępniający: Urząd Gminy Grajewo

Wytwarzający/odpowiadający: Urząd Gminy Grajewo

Data wytworzenia: 2013-09-03

Wprowadzający: Michał Mikołajski

Data wprowadzenia: 2013-09-03

Data modyfikacji: 2024-09-20

Opublikował: Michał Mikołajski

Data publikacji: 2013-09-03