UCHWAŁA NR 74/XII/15 RADY GMINY GRAJEWO z dnia 30 grudnia 2015r. w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Grajewo na lata 2016 – 2027

Numer 74/XII/15
Data wydania 2016-01-05

UCHWAŁA NR 74/XII/15

RADY GMINY GRAJEWO

z dnia  30 grudnia 2015r.

w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Grajewo na lata 2016 – 2027

 

Na podstawie art. 18 ust. 2 pkt 6 ustawy z dnia 8 marca 1990 roku o samorządzie gminnym /Dz. U. z  2015r.
poz. 1515/, art.  226, art. 227, art. 228, art. 229, art. 230 ust. 6 i art. 243  ustawy z dnia 27 sierpnia  2009 roku o finansach publicznych / /Dz. U. z 2013r. poz. 885, poz. 938, poz. 1646, z 2014r. poz. 379, poz. 911, poz. 1146, poz. 1626, poz. 1877, z 2015r. poz. 238, poz. 532, poz. 1117, poz. 1130, poz. 1190, poz. 1358, poz. 1513, poz. 1854, poz. 2150/  uchwala się co następuje:

 

§ 1. Uchwalić Wieloletnią Prognozę Finansową Gminy Grajewo na lata 2016 – 2027 wraz z prognozą kwoty długu i spłat zobowiązań na lata 2016-2027, zgodnie z załącznikiem Nr 1.

§ 2. Ustalić wykaz przedsięwzięć realizowanych w latach 2016 – 2019, zgodnie z załącznikiem Nr 2.

§ 3. Upoważnić Wójta Gminy Grajewo do zaciągania zobowiązań związanych z realizacją przedsięwzięć, określonych Załącznikiem Nr 2 do uchwały.

§ 4. Objaśnienie przyjętych wartości stanowi załącznik Nr 3.

§ 5. Wykonanie uchwały powierza się Wójtowi Gminy Grajewo.

§ 6. Traci moc Uchwała Nr 10/II/14 Rady Gminy Grajewo z dnia 29 grudnia 2014 roku w sprawie Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Grajewo na lata 2015-2025 wraz z jej zmianami.

§ 7. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia z mocą obowiązującą od 1 stycznia 2016 roku.

 

 

Przewodniczący Rady

Jan Dąbrowski


 

Załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 74/XII/15

RADY GMINY GRAJEWO

z dnia  30 grudnia 2015r.

WIELOLETNIA PROGNOZA FINANSOWA GMINY GRAJEWO NA LATA 2016 – 2027

 

Wyszczególnienie

Dochody ogółem

z tego:

 Dochody bieżące

w tym:

  Dochody majątkowe

w tym:

  dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób fizycznych

  dochody z tytułu udziału we wpływach z podatku dochodowego od osób prawnych

  podatki i opłaty

w tym:

  z subwencji ogólnej

  z tytułu dotacji i środków przeznaczonych na cele bieżące

  ze sprzedaży majątku

  z tytułu dotacji oraz środków przeznaczonych na inwestycje

 z podatku od nieruchomości

Lp

1

1.1

1.1.1

1.1.2

1.1.3

1.1.3.1

1.1.4

1.1.5

1.2

1.2.1

1.2.2

Formuła

[1.1]+[1.2]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie 2013

18 044 795,66

17 917 063,49

982 889,00

9 635,13

3 085 441,66

1 328 937,33

7 216 674,00

5 199 416,13

127 732,17

119 502,48

8 229,69

Wykonanie 2014

24 524 719,77

19 845 033,69

1 445 211,00

16 623,26

3 584 202,51

1 504 943,57

7 630 791,00

5 505 089,27

4 679 686,08

65 771,45

4 613 914,63

Plan 3 kw. 2015

21 027 415,47

19 399 409,47

1 657 155,00

15 000,00

3 458 471,00

1 678 112,00

9 198 097,00

4 127 004,47

1 628 006,00

400 000,00

0,00

Wykonanie 2015

22 156 479,34

20 353 352,34

1 657 155,00

19 500,00

3 446 623,00

1 683 355,00

9 198 097,00

4 907 604,34

1 803 127,00

360 000,00

1 443 127,00

2016

19 400 180,00

18 207 180,00

1 743 320,00

10 000,00

3 413 408,00

1 784 562,00

8 961 628,00

3 331 790,00

1 193 000,00

100 000,00

1 093 000,00

2017

19 655 443,00

19 655 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2018

19 665 443,00

19 665 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2019

19 665 443,00

19 665 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

19 665 443,00

19 665 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

19 665 443,00

19 665 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

19 665 443,00

19 665 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

19 665 443,00

19 665 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2024

19 665 443,00

19 665 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2025

19 665 443,00

19 665 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2026

19 665 443,00

19 665 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2027

19 665 443,00

19 665 443,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

 

 

1) Wzór może być stosowany także w układzie pionowym, w którym poszczególne pozycje są przedstawione w kolumnach, a lata w wierszach.
2) Zgodnie z art. 227 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 885 z póź. zm.) zwanej dalej „ustawą”, wieloletnia prognoza finansowa obejmuje okres roku budżetowego oraz co najmniej trzech kolejnych lat. W sytuacji dłuższego  okresu prognozowania finansowego wzór stosuje się także dla lat  wykraczających poza minimalny (4 letni) okres prognozy, wynikający z art. 227 ustawy.
3) W pozycji wykazuje się kwoty wszystkich podatków i opłat pobieranych przez jednostki samorządu terytorialnego, a nie tylko podatków i opłat lokalnych.   

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyszczególnienie

Wydatki ogółem

z tego:

 

 Wydatki bieżące

w tym:

 Wydatki majątkowe

 

z tytułu poręczeń i gwarancji

w tym:

   na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach  o działalności leczniczej, w wysokości w jakiej nie podlegają sfinansowaniu dotacją z budżetu państwa

  wydatki na obsługę długu

w tym:

 

gwarancje i poręczenia podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy

odsetki i dyskonto określone w art. 243 ust. 1 ustawy

w tym:

 

odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, w terminie nie dłuższym niż 90 dni po zakończeniu programu, projektu lub zadania i otrzymaniu refundacji z tych środków (bez odsetek i dyskonta od zobowiązań na wkład krajowy)

odsetki i dyskonto podlegające wyłączeniu z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy, z tytułu zobowiązań  zaciągniętych na wkład krajowy
 

 
 
 

Lp

2

2.1

2.1.1

2.1.1.1

2.1.2

2.1.3

2.1.3.1

2.1.3.1.1

2.1.3.1.2

2.2

 

Formuła

[2.1] + [2.2]

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie 2013

18 746 856,39

17 004 017,70

0,00

0,00

x

338 306,52

338 306,52

0,00

0,00

1 742 838,69

 

Wykonanie 2014

23 547 311,79

17 399 985,34

0,00

0,00

x

303 379,78

303 379,78

0,00

0,00

6 147 326,45

 

Plan 3 kw. 2015

20 908 243,47

18 045 808,47

0,00

0,00

x

260 000,00

260 000,00

0,00

0,00

2 862 435,00

 

Wykonanie 2015

21 577 307,34

18 777 199,34

0,00

0,00

x

240 000,00

240 000,00

0,00

0,00

2 800 108,00

 

2016

20 485 329,00

17 317 636,00

0,00

0,00

0,00

246 000,00

246 000,00

0,00

0,00

3 167 693,00

 

2017

18 756 592,00

17 804 074,00

0,00

0,00

0,00

272 219,00

272 219,00

0,00

0,00

952 518,00

 

2018

18 766 577,00

18 196 577,00

0,00

0,00

0,00

243 589,00

243 589,00

0,00

0,00

570 000,00

 

2019

18 787 161,00

18 473 208,00

0,00

0,00

x

212 401,00

212 401,00

0,00

0,00

313 953,00

 

2020

18 805 289,00

18 461 207,00

0,00

0,00

x

182 247,00

182 247,00

0,00

0,00

344 082,00

 

2021

18 823 429,00

18 365 208,00

0,00

0,00

x

149 809,00

149 809,00

0,00

0,00

458 221,00

 

2022

18 981 649,00

18 221 208,00

0,00

0,00

x

119 346,00

119 346,00

0,00

0,00

760 441,00

 

2023

18 981 648,00

18 221 207,00

0,00

0,00

x

93 279,00

93 279,00

0,00

0,00

760 441,00

 

2024

18 981 648,00

18 221 207,00

0,00

0,00

x

67 238,00

67 238,00

0,00

0,00

760 441,00

 

2025

18 950 895,00

18 221 210,00

0,00

0,00

x

40 508,00

40 508,00

0,00

0,00

729 685,00

 

2026

19 305 443,00

18 221 210,00

0,00

0,00

x

18 956,00

18 956,00

0,00

0,00

1 084 233,00

 

2027

19 385 443,00

18 221 210,00

0,00

0,00

x

4 586,00

4 586,00

0,00

0,00

1 164 233,00

 
                       

 

 

 

 

 

 

4) W pozycji wykazuje się kwoty dla lat budżetowych 2013-2018. 


 

Wyszczególnienie

Wynik budżetu

Przychody budżetu

z tego:

 Nadwyżka budżetowa z lat ubiegłych

w tym:

 Wolne środki, o których mowa w art. 217 ust.2 pkt 6 ustawy

w tym:

  Kredyty, pożyczki, emisja papierów wartościowych

w tym:

Inne przychody niezwiązane z zaciągnięciem długu

w tym:

na pokrycie deficytu
budżetu

na pokrycie deficytu
budżetu

na pokrycie deficytu
budżetu

na pokrycie deficytu
budżetu

Lp

3

4

4.1

4.1.1

4.2

4.2.1

4.3

4.3.1

4.4

4.4.1

Formuła

[1] -[2]

[4.1] + [4.2] + [4.3] + [4.4]

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie 2013

-702 060,73

2 569 391,66

0,00

0,00

362 938,34

0,00

2 161 927,07

702 060,73

44 526,25

0,00

Wykonanie 2014

977 407,98

775 614,74

0,00

0,00

425 620,83

0,00

300 000,00

0,00

49 993,91

0,00

Plan 3 kw. 2015

119 172,00

604 071,00

0,00

0,00

384 071,00

0,00

220 000,00

0,00

0,00

0,00

Wykonanie 2015

579 172,00

384 071,00

0,00

0,00

384 071,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2016

-1 085 149,00

1 720 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1 720 000,00

1 085 149,00

0,00

0,00

2017

898 851,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2018

898 866,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2019

878 282,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

860 154,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

842 014,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

683 794,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

683 795,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2024

683 795,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2025

714 548,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2026

360 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2027

280 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

 

 

 

5) W pozycji wykazuje się w szczególności  kwoty przychodów z tytułu prywatyzacji majątku oraz spłaty pożyczek udzielonych ze środków jednostki.


Wyszczególnienie

Rozchody
budżetu

z tego:

Spłaty rat kapitałowych kredytów i pożyczek oraz wykup papierów wartościowych

w tym:

 Inne rozchody niezwiązane ze spłatą długu

w tym łączna kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń z limitu spłaty zobowiązań, o którym mowa w art. 243 ustawy

z tego:

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3 ustawy

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń określonych w art. 243 ust. 3a ustawy

kwota przypadających na dany rok kwot ustawowych wyłączeń innych niż określone w art. 243 ustawy

Lp

5

5.1

5.1.1

5.1.1.1

5.1.1.2

5.1.1.3

5.2

Formuła

[5.1] + [5.2]

 

[5.1.1.1] + [5.1.1.2] + [5.1.1.3]

 

 

 

 

Wykonanie 2013

1 441 710,10

1 397 183,85

971 901,07

971 901,07

0,00

0,00

44 526,25

Wykonanie 2014

1 368 950,98

1 318 957,07

971 901,07

971 901,07

0,00

0,00

49 993,91

Plan 3 kw. 2015

723 243,00

723 243,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

Wykonanie 2015

963 243,00

963 243,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2016

634 851,00

634 851,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2017

898 851,00

898 851,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2018

898 866,00

898 866,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2019

878 282,00

878 282,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

860 154,00

860 154,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

842 014,00

842 014,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

683 794,00

683 794,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

683 795,00

683 795,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2024

683 795,00

683 795,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2025

714 548,00

714 548,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2026

360 000,00

360 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2027

280 000,00

280 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

6) W pozycji wykazuje się w szczególności wyłączenia wynikające z art. 36 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej (Dz.U. poz. 1456 oraz z 2013 r. poz. 1199) oraz kwoty wykupu obligacji przychodowych.

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyszczególnienie

Kwota długu

Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych jednostkach zaliczanych do sektora  finansów publicznych

Relacja zrównoważenia wydatków bieżących, o której mowa w art. 242 ustawy

Różnica między dochodami bieżącymi a  wydatkami bieżącymi

Różnica między dochodami bieżącymi, skorygowanymi o środki     a wydatkami bieżącymi, pomniejszonymi
o wydatki

Lp

6

7

8.1

8.2

Formuła

 

 

[1.1] - [2.1]

[1.1] + [4.1] + [4.2] - ([2.1] - [2.1.2])

Wykonanie 2013

8 681 150,07

0,00

913 045,79

1 275 984,13

Wykonanie 2014

7 662 193,00

0,00

2 445 048,35

2 870 669,18

Plan 3 kw. 2015

7 158 950,00

0,00

1 353 601,00

1 737 672,00

Wykonanie 2015

6 698 950,00

0,00

1 576 153,00

1 960 224,00

2016

7 784 099,00

0,00

889 544,00

889 544,00

2017

6 885 248,00

0,00

1 851 369,00

1 851 369,00

2018

5 986 382,00

0,00

1 468 866,00

1 468 866,00

2019

5 108 100,00

0,00

1 192 235,00

1 192 235,00

2020

4 247 946,00

0,00

1 204 236,00

1 204 236,00

2021

3 405 932,00

0,00

1 300 235,00

1 300 235,00

2022

2 722 138,00

0,00

1 444 235,00

1 444 235,00

2023

2 038 343,00

0,00

1 444 236,00

1 444 236,00

2024

1 354 548,00

0,00

1 444 236,00

1 444 236,00

2025

640 000,00

0,00

1 444 233,00

1 444 233,00

2026

280 000,00

0,00

1 444 233,00

1 444 233,00

2027

0,00

0,00

1 444 233,00

1 444 233,00

             
 

 

7) Skorygowanie o środki określone w przepisach dotyczy w szczególności powiększenia o nadwyżkę budżetową z lat ubiegłych, zgodnie z art. 242 ustawy.
8) Pomniejszenie wydatków bieżących, zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej, dotyczy lat 2013-2015.

 

 

 

 

 

 

Wyszczególnienie

Wskaźnik spłaty zobowiązań

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, bez uwzględnienia zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego  i bez uwzględniania ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok.

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, bez uwzględnienia zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok

Kwota zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego przypadających do spłaty w danym roku budżetowym, podlegająca doliczeniu zgodnie z art. 244 ustawy

Wskaźnik planowanej łącznej kwoty spłaty zobowiązań, o której mowa w art. 243 ust. 1 ustawy do dochodów, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń przypadających na dany rok

Wskaźnik dochodów bieżących powiększonych o dochody ze sprzedaży majątku oraz pomniejszonych o wydatki bieżące, do dochodów budżetu, ustalony dla danego roku (wskaźnik jednoroczny)

Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych
wyłączeń,
obliczony w oparciu o plan 3 kwartału roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat)

Dopuszczalny wskaźnik spłaty zobowiązań określony w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczony w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego pierwszy rok prognozy (wskaźnik ustalony w oparciu o średnią arytmetyczną z 3 poprzednich lat)

Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o plan 3 kwartałów roku poprzedzającego rok budżetowy

Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy, po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń, obliczonego w oparciu o wykonanie roku poprzedzającego rok budżetowy

Lp

9.1

9.2

9.3

9.4

9.5

9.6

9.6.1

9.7

9.7.1

Formuła

([2.1.1.] + [2.1.3.1] + [5.1] ) / [1]

(([2.1.1] - [2.1.1.1])
 + ([2.1.3.1] - [2.1.3.1.1] - [2.1.3.1.2])
+ ([5.1] - [5.1.1]) )
/ ([1] - [15.1.1])
 

 

(([2.1.1]-[2.1.1.1]) + ([2.1.3.1]-[2.1.3.1.1]-[2.1.3.1.2])+([5.1]-[5.1.1])+[9.5]) /([1]-[15.1.1])

(([1.1] - [15.1.1])+[1.2.1] - ([2.1]-[2.1.2]-[15.2]))/ ([1]-[15.1.1])

średnia z trzech poprzednich lat [9.5]

średnia z trzech poprzednich lat [9.5]

[9.6] – [9.4]

[9.6.1] – [9.4]

Wykonanie 2013

9,62%

4,23%

0,00

4,23%

5,72%

0,00%

0,00%

TAK

TAK

Wykonanie 2014

6,62%

2,65%

0,00

2,65%

10,24%

0,00%

0,00%

TAK

TAK

Plan 3 kw. 2015

4,68%

4,68%

0,00

4,68%

8,34%

0,00%

0,00%

TAK

TAK

Wykonanie 2015

5,43%

5,43%

0,00

5,43%

8,74%

0,00%

0,00%

TAK

TAK

2016

4,54%

4,54%

0,00

4,54%

5,10%

8,10%

8,23%

TAK

TAK

2017

5,96%

5,96%

0,00

5,96%

9,42%

7,89%

8,03%

TAK

TAK

2018

5,81%

5,81%

0,00

5,81%

7,47%

7,62%

7,75%

TAK

TAK

2019

5,55%

5,55%

0,00

5,55%

6,06%

7,33%

7,33%

TAK

TAK

2020

5,30%

5,30%

0,00

5,30%

6,12%

7,65%

7,65%

TAK

TAK

2021

5,04%

5,04%

0,00

5,04%

6,61%

6,55%

6,55%

TAK

TAK

2022

4,08%

4,08%

0,00

4,08%

7,34%

6,26%

6,26%

TAK

TAK

2023

3,95%

3,95%

0,00

3,95%

7,34%

6,69%

6,69%

TAK

TAK

2024

3,82%

3,82%

0,00

3,82%

7,34%

7,10%

7,10%

TAK

TAK

2025

3,84%

3,84%

0,00

3,84%

7,34%

7,34%

7,34%

TAK

TAK

2026

1,93%

1,93%

0,00

1,93%

7,34%

7,34%

7,34%

TAK

TAK

2027

1,45%

1,45%

0,00

1,45%

7,34%

7,34%

7,34%

TAK

TAK

 

 

9) W pozycji wykazuje się w szczególności wyłączenia wynikające z art.  36 ustawy z dnia 7 grudnia 2012 r. o zmianie niektórych ustaw w związku z realizacją ustawy budżetowej oraz wyłączenia związane z emisją obligacji przychodowych. Identyczne wyłączenia dotyczą pozycji 9.6.1.

 

 

 

 

 

 

Wyszczególnienie

Przeznaczenie prognozowanej nadwyżki budżetowej

w tym na:

Informacje uzupełniające o wybranych rodzajach wydatków budżetowych

Spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych

Wydatki bieżące na wynagrodzenia i składki od nich naliczane

Wydatki związane z funkcjonowaniem organów jednostki samorządu terytorialnego

Wydatki objęte limitem, o którym mowa w art. 226 ust. 3 pkt 4 ustawy

z tego:

Wydatki inwestycyjne kontynuowane

Nowe wydatki inwestycyjne

Wydatki majątkowe w formie dotacji

   bieżące

   majątkowe

Lp

10

10.1

11.1

11.2

11.3

11.3.1

11.3.2

11.4

11.5

11.6

Formuła

 

 

 

 

[11.3.1] + [11.3.2]

 

 

 

 

 

Wykonanie 2013

0,00

0,00

7 550 475,73

1 940 296,36

0,00

0,00

0,00

1 593 936,00

130 702,00

20 000,00

Wykonanie 2014

0,00

0,00

7 973 140,97

2 291 826,88

4 946 411,15

180 790,25

4 765 620,90

2 524 053,30

2 677 910,65

899 862,50

Plan 3 kw. 2015

0,00

0,00

8 399 347,58

2 395 957,00

427 442,00

44 145,00

383 297,00

420 054,00

2 302 957,00

60 000,00

Wykonanie 2015

0,00

0,00

8 549 624,58

2 240 664,00

427 442,00

44 145,00

383 297,00

420 054,00

2 274 554,00

60 000,00

2016

0,00

0,00

8 627 663,00

2 554 173,00

0,00

0,00

0,00

40 000,00

2 765 093,00

337 600,00

2017

898 851,00

898 851,00

0,00

0,00

750 000,00

0,00

750 000,00

0,00

952 518,00

0,00

2018

898 866,00

898 866,00

0,00

0,00

570 000,00

0,00

570 000,00

0,00

0,00

0,00

2019

878 282,00

878 282,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

313 953,00

0,00

2020

860 154,00

860 154,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

344 082,00

0,00

2021

842 014,00

842 014,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

327 604,00

0,00

2022

683 794,00

683 794,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

760 441,00

0,00

2023

683 795,00

683 795,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

760 441,00

0,00

2024

683 795,00

683 795,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

760 441,00

0,00

2025

714 548,00

714 548,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

729 685,00

0,00

2026

360 000,00

360 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

964 233,00

0,00

2027

280 000,00

280 000,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1 084 233,00

0,00

 

10) Przeznaczenie nadwyżki budżetowej, inne niż spłaty kredytów, pożyczek i wykup papierów wartościowych, wymaga określenia w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej.
11) W pozycji wykazuje się kwoty wydatków w ramach zadań własnych klasyfikowanych w dziale 750- Administracja publiczna w rozdziałach właściwych dla organów i urzędów jednostki samorządu terytorialnego  
    (rozdziały od 75017 do 75023).
12) W pozycji wykazuje się wartość inwestycji rozpoczętych co najmniej w poprzednim roku budżetowym, którego dotyczy kolumna.
13) W pozycji wykazuje się wartość nowych inwestycji, które planuje się rozpocząć w roku, którego dotyczy kolumna.

 

 

 

 

 

 

Wyszczególnienie

Finansowanie programów, projektów lub zadań realizowanych z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

 Dochody bieżące  na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

w tym:

 Dochody majątkowe  na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

w tym:

 Wydatki bieżące na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

w tym:

  Wydatki bieżące na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

w tym:

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

w tym:

finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z  zawartych umów na realizację programu, projektu lub
zadania

środki określone w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wynikające wyłącznie z zawartych umów na realizację programu, projektu lub zadania

Lp

12.1

12.1.1

12.1.1.1

12.2

12.2.1

12.2.1.1

12.3

12.3.1

12.3.2

Formuła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie 2013

530 008,60

499 307,64

499 307,64

3 729,69

3 729,69

3 729,69

593 786,10

493 523,52

493 523,52

Wykonanie 2014

647 036,47

600 658,91

600 658,91

3 659 169,76

3 653 378,83

3 653 378,83

697 260,12

598 024,47

598 024,47

Plan 3 kw. 2015

174 682,00

166 628,00

166 628,00

1 046 295,00

1 046 295,00

1 046 295,00

200 339,00

166 628,00

166 628,00

Wykonanie 2015

174 682,00

166 628,00

166 628,00

1 282 337,00

1 282 337,00

1 282 337,00

200 339,00

166 628,00

166 628,00

2016

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2017

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2018

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2019

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2024

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2025

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2026

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2027

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

14) W pozycji 12.1.1.1,  12.2.1.1, 12.3.2, 12.4.2., 12.5.1,  12.6.1, 12.7.1 oraz 12.8.1. wykazuje się wyłącznie kwoty wynikające z umów na realizację programu, projektu lub zadania zawartych na dzień uchwalenia prognozy, a nieplanowanych do zawarcia w okresie prognozy. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyszczególnienie

 

 Wydatki majątkowe na programy, projekty lub zadania finansowane z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 i 3 ustawy

w tym:

  Wydatki majątkowe na realizację programu, projektu lub zadania wynikające wyłącznie z zawartych umów z podmiotem dysponującym środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

Wydatki na wkład krajowy w związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy bez względu na stopień finansowania tymi środkami

w tym:

Wydatki na wkład krajowy w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

w tym:

Przychody z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych powstające w związku z umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego z udziałem środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy bez względu na stopień finansowania tymi środkami

w tym:

finansowane środkami określonymi w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

Lp

12.4

12.4.1

12.4.2

12.5

12.5.1

12.6

12.6.1

12.7

12.7.1

Formuła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie 2013

1 593 935,72

971 901,07

971 901,07

1 605 008,33

1 605 008,33

52 383,56

52 383,56

971 901,07

971 901,07

Wykonanie 2014

5 085 591,37

2 996 043,09

2 996 043,09

2 188 784,29

2 188 784,29

1 119 695,21

1 119 695,21

0,00

0,00

Plan 3 kw. 2015

1 395 573,00

1 046 295,00

1 046 295,00

382 989,00

382 989,00

369 773,00

369 773,00

0,00

0,00

Wykonanie 2015

1 324 170,00

1 046 295,00

1 046 295,00

311 586,00

311 586,00

298 370,00

298 370,00

0,00

0,00

2016

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2017

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2018

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2019

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2024

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2025

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2026

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2027

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

15) Przez program, projekt lub zadanie finansowane w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, należy rozumieć także taki program, projekt lub zadanie przynoszące  dochód, dla których poziom finansowania ze środków, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy, ustala się po odliczeniu zdyskontowanego dochodu obliczanego zgodnie z przepisami Unii Europejskiej dotyczącymi takiego programu, projektu lub zadania.

 

 

 

 

 

 

 

Wyszczególnienie

 

Kwoty dotyczące przejęcia i spłaty zobowiązań po samodzielnych publicznych zakładach opieki zdrowotnej oraz pokrycia ujemnego wyniku

Przychody z tytułu kredytów, pożyczek, emisji papierów wartościowych powstające w związku z zawartą po dniu 1 stycznia 2013 r. umową na realizację programu, projektu lub zadania finansowanego w co najmniej 60% środkami, o których mowa w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy

w tym:

 Kwota zobowiązań wynikających z przejęcia przez jednostkę samorządu terytorialnego zobowiązań po likwidowanych i przekształcanych samodzielnych zakładach opieki zdrowotnej

 Dochody budżetowe z tytułu dotacji celowej z budżetu państwa, o której mowa w art. 196 ustawy z  dnia 15 kwietnia 2011 r.  o działalności leczniczej (Dz. U. z 2013 r. poz. 217, z późn. zm.)

 Wysokość zobowiązań podlegających umorzeniu, o którym mowa w art. 190 ustawy o działalności leczniczej

 Wydatki na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przekształconego na zasadach określonych w przepisach  o działalności leczniczej

 Wydatki na spłatę przejętych zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej likwidowanego na zasadach określonych w przepisach  o działalności leczniczej

 Wydatki na spłatę zobowiązań samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej przejętych do końca 2011 r. na podstawie przepisów o zakładach opieki zdrowotnej

 Wydatki bieżące na pokrycie ujemnego wyniku finansowego samodzielnego publicznego zakładu opieki zdrowotnej

w związku z już zawartą umową na realizację programu, projektu lub zadania

Lp

12.8

12.8.1

13.1

13.2

13.3

13.4

13.5

13.6

13.7

Formuła

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie 2013

971 901,07

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

Wykonanie 2014

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

Plan 3 kw. 2015

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

Wykonanie 2015

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2016

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2017

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2018

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2019

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2024

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2025

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2026

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2027

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Wyszczególnienie

Dane uzupełniające o długu i jego spłacie

 Spłaty rat kapitałowych oraz wykup papierów wartościowych, o których mowa w pkt. 5.1., wynikające wyłącznie z tytułu zobowiązań już zaciągniętych

 Kwota długu, którego planowana spłata dokona się z wydatków
budżetu

 Wydatki zmniejszające
dług

w tym:

Wynik operacji niekasowych wpływających na kwotę długu ( m.in. umorzenia, różnice kursowe)

spłata zobowiązań wymagalnych z lat poprzednich, innych niż w poz. 14.3.3

  związane z umowami zaliczanymi do tytułów dłużnych wliczanych do państwowego długu publicznego

  wypłaty z tytułu wymagalnych poręczeń i gwarancji

Lp

14.1

14.2

14.3

14.3.1

14.3.2

14.3.3

14.4

Formuła

 

 

 

 

 

 

 

Wykonanie 2013

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

Wykonanie 2014

1 256 029,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

Plan 3 kw. 2015

723 243,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

Wykonanie 2015

963 243,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2016

634 851,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2017

874 851,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2018

874 866,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2019

854 282,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2020

836 154,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2021

818 014,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2022

443 794,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2023

443 795,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2024

443 795,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2025

474 548,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2026

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

2027

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

 

*  Informacja o spełnieniu wskaźnika spłaty zobowiązań określonego w art. 243 ustawy po uwzględnieniu zobowiązań związku współtworzonego przez jednostkę samorządu terytorialnego, oraz po uwzględnieniu ustawowych wyłączeń zostanie automatycznie wygenerowana przez aplikację wskazaną przez Ministra Finansów, o której mowa w § 4 ust. 1 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 10 stycznia 2013 r. w sprawie wieloletniej prognozy finansowej jednostki samorządu terytorialnego (Dz U poz 86, z późn zm ). Automatyczne wyliczenia danych na podstawie wartości historycznych i prognozowanych przez jednostkę samorządu terytorialnego dotyczą w szczególności także poz. 9.6.-9.6.1 i pozycji z sekcji nr 16.
** Należy wskazać jedną z następujących podstaw prawnych: art. 240a ust. 4 / art. 240a ust. 8 / art. 240b ustawy  określającą procedurę jaką objęta jest jednostka samorządu terytorialnego.
x - pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się na okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne (prognoza kwoty długu).  Okres ten nie podlega wydłużeniu w sytuacji planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji. W przypadku planowania wydatków z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji w okresie dłuższym niż okres, na który zaciągnięto oraz planuje się zaciągnąć zobowiązania dłużne, informację o wydatkach z tytułu niewymagalnych poręczeń i gwarancji, wykraczających poza wspomniany okres, należy zamieścić w objaśnieniach do wieloletniej prognozy finansowej. W przypadku, gdy kwoty wydatków wynikające z limitów wydatków na przedsięwzięcia wykraczają poza okres prognozy kwoty długu to pozycje oznaczone symbolem „x” sporządza się do ostatniego roku, na który ustalono limit wydatków na realizację przedsięwzięć wieloletnich. 

16) Pozycje sekcji 15 są wykazywane wyłącznie przez jednostki samorządu terytorialnego emitujące obligacje przychodowe. 

17) Pozycje sekcji 16 wykazują wyłącznie jednostki objęte procedurą wynikającą z art. 240a lub art. 240b ustawy


Załącznik Nr 2 do Uchwały  Nr 74/XII/15

RADY GMINY GRAJEWO

z dnia  30 grudnia 2015r.

WYKAZ PRZEDSIĘWZIĘĆ REALIZOWANYCH W LATACH 2016 - 2019

L.p.

Nazwa i cel

Jednostka odpowiedzialna lub koordynująca

Okres realizacji

Łączne nakłady finansowe

Limit 2016

Limit 2017

Limit 2018

Limit 2019

Limit zobowiązań

od

do

1

Wydatki na przedsięwzięcia-ogółem (1.1+1.2+1.3)

1 320 000,00

0,00

750 000,00

570 000,00

0,00

1 320 000,00

1.a

- wydatki bieżące

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.b

- wydatki majątkowe

1 320 000,00

0,00

750 000,00

570 000,00

0,00

1 320 000,00

1.1

Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z programami realizowanymi z udziałem środków, o których mowa w art.5 ust.1 pkt 2 i 3 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009.r. o finansach publicznych (Dz.U.Nr 157, poz.1240,z późn.zm.), z tego:

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.1.1

- wydatki bieżące

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.1.2

- wydatki majątkowe

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.2

Wydatki na programy, projekty lub zadania związane z umowami partnerstwa publiczno-prywatnego, z tego:

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.2.1

- wydatki bieżące

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.2.2

- wydatki majątkowe

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.3

Wydatki na programy, projekty lub zadania pozostałe (inne niż wymienione w pkt 1.1 i 1.2),z tego

1 320 000,00

0,00

750 000,00

570 000,00

0,00

1 320 000,00

1.3.1

- wydatki bieżące

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

0,00

1.3.2

- wydatki majątkowe

1 320 000,00

0,00

750 000,00

570 000,00

0,00

1 320 000,00

1.3.2.1

TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW MIESZKALNYCH - KOMUNALNYCH

URZĄD GMINY GRAJEWO

2015

2018

200 000,00

0,00

200 000,00

0,00

0,00

200 000,00

1.3.2.2

TERMOMODERNIZACJA BUDYNKÓW UŻYTECZNOŚCI PUBLICZNEJ - UG, SP WIERZBOWO, ŚWIETLICE

URZĄD GMINY GRAJEWO

2015

2018

820 000,00

0,00

400 000,00

420 000,00

0,00

820 000,00

1.3.2.3

ZAKUP LUB WYMIANA URZĄDZEŃ NP BIUROWYCH W URZĘDZIE GMINY I JEDNOSTKACH PODLEGŁYCH

URZĄD GMINY GRAJEWO

2015

2018

300 000,00

0,00

150 000,00

150 000,00

0,00

300 000,00

 


Załącznik Nr 3 do Uchwały Nr 74/XII/15

RADY GMINY GRAJEWO

z dnia  30 grudnia 2015r.

 

 

OBJAŚNIENIA WARTOŚCI PRZYJĘTYCH W WIELOLETNIEJ PROGNOZIE FINANSOWEJ GMINY  GRAJEWO NA LATA 2016 – 2027

Wieloletnia prognoza finansowa Gminy Grajewo została zaplanowana na okres 2016-2027, tj. do roku
w którym ulegają spłacie zobowiązania z tytułu zaciągniętych kredytów i pożyczek.

Dochody i wydatki na rok 2016 przyjęto w wielkościach wynikających z  projektu uchwały budżetowej. Prognozowane dochody bieżące na rok 2016 nie uwzględniają wzrostu w wyniku zwiększonego zapotrzebowania w trakcie roku na dotacje na zadania własne i zlecone. Na wzrost dochodów bieżących  wpłynie również wzorem lat ubiegłych aplikowanie o środki unijne. 

W prognozowanych dochodach bieżących  roku 2016 i latach następnych  uwzględniono wzrost dochodów z tytułu podatku od nieruchomości (osoby prawne)  wynikający ze zwiększenia wysokości podstawy opodatkowania oraz pojawienia się nowych podmiotów gospodarczych już od roku 2015.

Wzrost dochodów bieżących w roku 2017 i latach następnych  uwzględnia  głównie  zwiększenie środków z tytułu dotacji na zadania zlecone i bieżące  (tj. zwrot podatku akcyzowego zawartego w cenie oleju napędowego, zwiększone dotacje na zadania z pomocy społecznej). Zaplanowane dochody roku 2016 na etapie projektowania nie zakładają wpływów z tytułu ww. dotacji.  W  okresie od 2018-2027 w wieloletniej prognozie finansowej przyjęto stałe wielkości dochodów uznając, że planowanie wzrostu w następnych latach  wiązałoby się ze zbyt dużym ryzykiem błędu.

W zakresie dochodów majątkowych w roku 2016 założono dochody ze sprzedaży majątku na podstawie danych z gminnego programu gospodarki nieruchomościami.  W roku 2016 zaplanowano także w ramach dochodów majątkowych  sprzedaż zbędnych składników ruchomych (samochodów, ciągnika) w kwocie 50.000,00 zł. W latach 2017-2027 nie planuje się  na etapie projektu WPF wpływów z tytułu dochodów majątkowych ze sprzedaży składników mienia gminy.

W roku 2016 przyjęto planowaną do pozyskania dotację w ramach Programu Rozwoju Gminnej
i Powiatowej Infrastruktury Drogowej w wysokości 1.063.000,00 zł. Na etapie przyjęcia budżetu złożony został wniosek aplikacyjny.  W przypadku odrzucenia wniosku przez Urząd Marszałkowski zadanie nie będzie realizowane, co wpłynie na zmianę planowanego deficytu budżetu.

Ze względu na konieczność spełnienia warunków określonych w art. 243 ustawy o finansach publicznych planowanie po stronie wydatków oparte było na racjonalizacji wydatków bieżących
i zwiększeniu dyscypliny budżetowej, z naciskiem na oszczędne gospodarowanie środkami finansowymi
w poszczególnych jednostkach.

Wzrost wydatków bieżących w roku 2017 i  latach następnych, tk jak w przypadku dochodów bieżących  uwzględnia sukcesywnie w latach następnych wzrost wydatków wynikających ze zwiększonych kwot dotacji na zadania własne i zlecone. Na etapie przyjęcia budżetu w latach 2017-2027 nie planuje się po stronie wydatków kosztów związanych z realizacją projektów unijnych.

Wydatki na obsługę długu  w latach 2017-2027 zaplanowano na podstawie harmonogramów spłat zaciągniętych kredytów i pożyczek, uwzględniając  zmianę stawki wibor.

Spłatę planowanego do zaciągnięcia kredytu w kwocie 1.720.000,00 zł na sfinansowanie deficytu i spłatę rat wcześniej zaciągniętych kredytów i pożyczek rozłożono na lata 2017-2027.

Z założenia począwszy od roku 2017 nie planuje się zwiększania zadłużenia, w  wyniku czego planowane budżety na lata następne charakteryzują się nadwyżką,  która pozwoli pokryć zobowiązania z tytułu już zaciągniętych kredytów.

Kwota wykazana jako dług na koniec roku jest wynikiem działania: dług z poprzedniego roku + zaciągany dług – spłata długu w danym roku.  Przyjmuje się, że dług w pierwszej kolejności spłacany będzie z wolnych środków, nadwyżki budżetowej, w następnej kolejności dług finansuje się nowo zaciąganym kredytem lub pożyczką.

Do dnia sporządzenia prognozy gmina nie udzielała poręczeń i gwarancji, w związku z tym nie zakłada się również ich udzielania.

Umowy, których realizacja jest niezbędna  do zapewnienia ciągłości działania jednostki i  z których wynikające płatności wykraczają poza rok budżetowy  uznano w momencie sporządzania prognozy za koszty związane z bieżącym  prowadzeniem działalności (tj. dostawy energii, CO, wody, odbioru odpadów, telefony). Trudno jest bowiem w tym momencie zaplanować na jakim poziomie będą kształtowały się te wydatki w poszczególnych latach.  Są to umowy zawarte na czas nieokreślony. Na etapie sporządzania prognozy nie było można określić okresu realizacji poszczególnych umów oraz łącznych nakładów finansowych.

 

 

Metryka strony

Udostępniający: Wójt Gminy Grajewo

Wytwarzający/odpowiadający: Rafał Jankowski

Wprowadzający: Rafał Jankowski

Data wprowadzenia: 2016-01-05

Data modyfikacji: 2016-01-05

Opublikował: Rafał Jankowski

Data publikacji: 2016-01-05