Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Białaszewo
Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Białaszewo.
Data zamieszczenia: 23.05.2016
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - roboty budowlane
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy:
V |
zamówienia publicznego |
zawarcia umowy ramowej |
|
ustanowienia dynamicznego systemu zakupów (DSZ) |
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Gmina Grajewo , ul. Komunalna 6, 19-200 Grajewo, woj. podlaskie, tel. 86 272 3000, faks 86 272 3000.
- Adres strony internetowej zamawiającego: www.gminagrajewo.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Przebudowa dróg gminnych w miejscowości Białaszewo..
II.1.2) Rodzaj zamówienia: roboty budowlane.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1. Przedmiotem zamówienia jest przebudowa dróg gminnych w miejscowości Białaszewo, ulica Nowa, ulica Leśna, ulica Lipowa oraz obręb skrzyżowania z drogą powiatową tych ulic na które Gmina Grajewo ubiega się o dofinansowanie ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020, oraz odcinek drogi gminnej o długości 50mb, na działce nr 1553 w obrębie skrzyżowania z odcinkiem II ulicy Lipowej który sfinansowany zostanie w całości ze środków własnych gminy. 2. Zakres przedmiotu zamówienia w ulicy Nowej i Leśnej : a) roboty przygotowawcze obejmujące: *odtworzenie trasy - 1,2km, *rozebranie nawierzchni z mieszanek mineralno-bitumicznych gr. 5cm- 120m2, *rozebranie podbudowy z brukowca gr. 6-20cm - 120m2, *rozebranie chodników z płytek 35x35x5 - 67,8m2, *rozebranie chodników z kostki brukowej betonowej - 126,3m2, *rozebranie krawężników betonowych - 356m, *rozebranie obrzeży betonowych - 84m, *rozebranie części przepustu z rur polietylenowych fi 30cm -11m; fi 60cm - 11,5m, *przestawienie ogrodzenia z siatki - 103,2 m2, *karczowanie krzaków i podszycia gęstości 31-60% - 0,02ha, b) roboty ziemne: *wykopy w gruncie - 478,9m3, *wykonanie nasypów mechaniczne z ręcznym formowaniem i zagęszczeniem - 130,0m3, c) odwodnienie korpusu drogowego: *wykonanie części przelotowej przepustu z rur polietylenowych spiralnie karbowanych fi 60cm - 11,5m, *studzienki ściekowe uliczne fi 50cm z osadnikiem bez syfonu - 2szt, *przykanaliki PVC fi 20cm łączone na wcisk - 8m, d) podbudowa *koryto na całej szerokości jezdni w gruncie kat.. II-IV, głębokość koryta 10cm, - 384,3m2, *koryto na całej szerokości jezdni w gruncie kat.. II-IV, głębokość koryta 20cm, - 3192,7m2, *koryto ręczne na poszerzeniach, grunt kat.II-IV, głębokość koryta 20cm - 228,2m2, *profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne - 1150,8m2, *podbudowa z kruszywa naturalnego, warstwa górna o gr. 10cm - 144,9m2, *podbudowa z kruszywa naturalnego, warstwa górna o gr. 15cm - 239,4m2, *podbudowa z kruszywa łamanego, warstwa górna o gr. 10cm - 1072,4m2, *podbudowa z kruszywa łamanego, warstwa górna o gr. 20cm - 3420,9m2, *wyrównanie nawierzchni kruszywem - 22,8m3, e) nawierzchnia *nawierzchnia żwirowa, warstwa górna gr. 12cm - 25m2, *warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11W gr. 4cm - 133,4m2, *warstwa wiążąca z betonu asfaltowego AC 11W gr. 5cm - 6433,0m2, *warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S gr. 4cm - 6528,5m2, *warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S gr. 6cm - 209,0m2, f) roboty wykończeniowe *humusowanie z obsianiem skarp - 46,3m2, *umocnienie wlotów przepustów brukowcem o gr. 16-20cm - 9,8m2, *uzupełnienie poboczy pospółką - 120,2m3, g) urządzenia bezpieczeństwa ruchu *oznakowanie poziome jezdni - 39,1m2, *ustawienie słupków z rur stalowych fi 56mm - 20szt, *przymocowanie do słupków znaków drogowych - 24szt, h) elementy ulic, *ustawienie krawężników betonowych15x30cm (część z odzysku) na ławie z opornikiem - 690,00m, *ustawienie krawężników betonowych15x22cm (część z odzysku) na podsypce cementowo-piaskowej - 127,00m, *ustawienie obrzeży betonowych o wymiarach 20x6 na podsypce piaskowej - 496,00m, *nawierzchnie z kostki brukowej betonowej szarej gr. 6cm - 627,8m2, *nawierzchnie z kostki brukowej kolorowej gr. 8cm - 161,90m, *regulacja zaworów wodociągowych - 14szt. 3. Zakres przedmiotu zamówienia w ulicy Lipowej : a)roboty przygotowawcze *odtworzenie trasy - 0,16km, *rozebranie chodników z płytek betonowych 35x35x5cm - 15,4m2, *rozebranie krawężników betonowych - 26m, b)roboty ziemne *wykopy mechaniczne w gruncie kat. III-IV z wywiezieniem ziemi na odl.1 km -18,6m3, *nasypy z gruntu kat. I-II - 6,8m3, c)podbudowa *koryto na całej szerokości jezdni wykonane mechanicznie głębokości 10cm - 187 m2, *profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne - 286m2, *podbudowa z kruszywa naturalnego, warstwa górna gr. 10cm - 187m2, *podbudowa z kruszywa naturalnego, warstwa górna gr. 15cm - 410m2, *wyrównanie istniejącej nawierzchni kruszywem łamanym gr. 10cm - 37m3, d)nawierzchnia *warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S gr. warstwy 6cm - 911,1m2, e)roboty wykończeniowe *uzupełnienie poboczy pospółką - 5,6m3, f)urządzenia bezpieczeństwa ruchu *oznakowanie poziome jezdni - 12m2, *ustawienie słupków z rur stalowych fi 56mm do znaków drogowych - 10szt, *przymocowanie znaków drogowych - 13szt, g)elementy ulic *ustawienie krawężników betonowych 15x30 - 149m, *ustawienie krawężników betonowych 15x22 - 40m, *chodniki z kostki brukowej betonowej szarej gr. 6cm - 68m2, *wjazdy z kostki brukowej betonowej kolorowej gr. 8cm - 187m2, *obrzeża betonowe 20x6 - 49m. 4. Zakres przedmiotu zamówienia w drodze gminnej, dz. nr 1553 w obrębie skrzyżowania z odc. II ulicy Lipowej a)roboty przygotowawcze *odtworzenie trasy - 0,05km, *przełożenie kabla telefonicznego doziemnego o średnicy do 30mm - 25m, b)podbudowa *profilowanie i zagęszczenie podłoża pod warstwy konstrukcyjne - 359m2, *podbudowa z kruszywa naturalnego, warstwa górna gr. 15cm - 769m2, c)nawierzchnia *warstwa ścieralna z betonu asfaltowego AC 11S gr. 6cm - 227,9m2, d)roboty wykończeniowe *uzupełnienie poboczy pospółką - 3,3m3, e)urządzenia bezpieczeństwa ruchu *ustawienie słupków z rur stalowych fi 56mm - 6szt, *przymocowanie znaków drogowych - 8szt..
II.1.5)
|
przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających |
- Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówień uzupełniających
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.00.00.00-7, 45.10.00.00-8, 45.23.30.00-9, 45.23.32.22-1, 45.23.32.20-7, 45.23.32.90-8.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.
II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 31.10.2016.
SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.1) WADIUM
Informacja na temat wadium: 1. Oferta musi być zabezpieczona wadium w wysokości 20 000,00zł / słownie: dwadzieścia tysięcy złotych, 00/100/. 2. Termin wniesienia wadium upływa dnia 08.06.2016r. Wadium musi obejmować okres związania ofertą tj. 30 dni od ostatecznego terminu składania ofert. 3. Wadium może być wnoszone: a) w pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy zamawiającego BS Szczuczyn o/Grajewo 42 8768 1013 1310 3105 2000 0020, b) w poręczeniach bankowych, c) w gwarancjach bankowych, d) w gwarancjach ubezpieczeniowych, e) w poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.). W/w formy wadium muszą znaleźć się w ofercie Wykonawców. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu na koncie Zamawiającego muszą znaleźć się pieniądze w wymaganym terminie, decyduje data wpływu środków na rachunek Zamawiającego. 4. Wadium zostanie zwrócone zgodnie z warunkami określonymi w art. 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 6. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
- III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli złoży wraz z ofertą oświadczenie o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu zgodnie z art. 44 ustawy Prawo zamówień publicznych. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wymienionych w SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a oferta uznana zostanie za odrzuconą, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
- III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie spełniony, jeśli Wykonawca wykonał w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie , wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone (np. referencje, protokoły odbioru itp): co najmniej 2 zadań stanowiących przedmiot zamówienia w zakresie przebudowy dróg/budowy drogi wraz z robotami towarzyszącymi niezbędnych do spełnienia warunków wiedzy i doświadczenia. Wartość wymienionych zadań winna być nie mniejsza niż 500 000,00 PLN (brutto) każde, wykonanych w ramach jednego kontraktu z podaniem daty i miejsca wykonania. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wymienionych w SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a oferta uznana zostanie za odrzuconą, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
- III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu potwierdzenia warunku dysponowania potencjałem technicznym Wykonawca złoży oświadczenie stwierdzające o dysponowaniu technicznym zdolnym do wykonania zamówienia. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu.
- III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- Warunek ten zostanie spełniony przez Wykonawcę, jeżeli złoży wraz z ofertą oświadczenia stwierdzające o dysponowaniu osobami zdolnymi do wykonania zamówienia, posiadającymi wymagane prawem uprawnienia, których przedmiot będzie objęty niniejszą umową. Kierownik budowy musi posiadać uprawnienia budowlane do kierowania robotami budowlanymi w specjalności drogowej lub konstrukcyjno-budowlanej bez ograniczeń w zakresie odpowiadającym przedmiotowi zamówienia, która pełniła funkcje kierownika budowy lub robót przy min. 2 robotach. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniach i dokumentach wymienionych w SIWZ. Z treści załączonych dokumentów musi wynikać jednoznacznie, iż w/w warunki Wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z w/w warunków skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy z postępowania, a oferta uznana zostanie za odrzuconą, z zastrzeżeniem art. 26 ust. 3 ustawy Pzp.
- III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
- W celu potwierdzenia warunku znajdowania się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, Wykonawca złoży oświadczenie stwierdzające jego sytuację ekonomiczna i finansową. Ocena spełnienia warunków dokonana zostanie zgodnie z formułą: spełnia - nie spełnia, w oparciu o informacje zawarte w oświadczeniu.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
- wykaz robót budowlanych wykonanych w okresie ostatnich pięciu lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich rodzaju i wartości, daty i miejsca wykonania oraz z załączeniem dowodów dotyczących najważniejszych robót, określających, czy roboty te zostały wykonane w sposób należyty oraz wskazujących, czy zostały wykonane zgodnie z zasadami sztuki budowlanej i prawidłowo ukończone;
- wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
- oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
- aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków, lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- wykonawca powołujący się przy wykazywaniu spełniania warunków udziału w postępowaniu na zasoby innych podmiotów, które będą brały udział w realizacji części zamówienia, przedkłada także dokumenty dotyczące tego podmiotu w zakresie wymaganym dla wykonawcy, określonym w pkt III.4.2.
III.4.3) Dokumenty podmiotów zagranicznych
Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, przedkłada:
III.4.3.1) dokument wystawiony w kraju, w którym ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzający, że:
- nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości - wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- nie zalega z uiszczaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne i zdrowotne albo że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
III.4.3.2)
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 4-8 - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert;
- zaświadczenie właściwego organu sądowego lub administracyjnego miejsca zamieszkania albo zamieszkania osoby, której dokumenty dotyczą, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 10 -11 ustawy - wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo składania ofert.
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
- lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
W przypadku składania oferty przez Wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia musi być załączone PEŁNOMOCNICTWO zgodnie z art. 23 ust.2 ustawy Pzp
SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
- 1 - Cena - 90
- 2 - gwarancja dłuższa niż 36 miesięcy - 10
IV.2.2)
|
przeprowadzona będzie aukcja elektroniczna, adres strony, na której będzie prowadzona: |
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
1.Zamawiający przewiduje możliwość wprowadzenia istotnych zmian do umowy w przypadkach: a) gdy konieczność zmiany, w tym zakresie wysokości wynagrodzenia, związana jest ze zmianą powszechnie obowiązujących przepisów prawa (np. w zakresie zmiany wysokości stawki podatku VAT); b) konieczności zmiany terminu realizacji w związku z: koniecznością wprowadzenia zmian w dokumentacji projektowej, a wynikających z konieczności dostosowania zakresu zadania do wytycznych programowych lub powszechnie obowiązujących przepisów prawa lub - z brakiem możliwości prowadzenia robót na skutek obiektywnych warunków klimatycznych lub działania siły wyższej w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego (działań wojennych, aktów terroryzmu, rewolucji, przewrotu wojskowego lub cywilnego, wojny domowej, skażeń radioaktywnych, z wyjątkiem tych, które mogą być spowodowane użyciem ich przez wykonawcę, zaistnienie klęski żywiołowej, jak huragany, powodzie, trzęsienie ziemi, bunty, niepokoje, strajki) lub wstrzymaniem prac budowlanych przez właściwy organ z przyczyn niezawinionych przez Wykonawcę lub opóźnieniem związanym z uzyskiwaniem przez Wykonawcę niezbędnych w myśl ustawy Prawo budowlane dokumentów lub koniecznością wykonania zamówień dodatkowych lub opóźnienia w uzyskaniu opinii użytkownika przy wykryciu uzbrojenia niezinwentaryzowanego, kolidującego z elementami przedmiotowej inwestycji. 2.Zmiana lub rezygnacja z podwykonawcy robót lub wprowadzenia nowego podwykonawcy w zakresie nieprzewidzianym w formularzu oferty - może nastąpić za pisemną zgodą Zamawiającego, gdy Wykonawca wystąpi z takim wnioskiem do Zamawiającego; w przypadku gdy dotychczasowy podwykonawca swoimi zasobami potwierdzał spełnienie przez Wykonawcę opisanych warunków udziału w postępowaniu, nowy podwykonawca musi spełnić warunki udziału w postępowaniu w takim samym zakresie jak dotychczasowy podwykonawca.
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.ug.grajewo.wrotapodlasia.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Gmina Grajewo, 19-200 Grajewo, ul. Komunalna 6..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 08.06.2016 godzina 10:00, miejsce: Urząd Gminy Grajewo, ul. Komunalna 6, pokój nr 19, I p..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Gmina Grajewo ubiega się o dofinansowanie projektu ze środków pochodzących z Europejskiego Funduszu Rolnego na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich w ramach Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich na lata 2014-2020,.
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak
Metryka strony