Sekretarz
Sekretarz Gminy - zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz zabezpiecza prawidłową organizację pracy bieżącej w Urzędzie zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Do zadań Sekretarza należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru nad organizacją pracy, przestrzeganiem wewnętrznego porządku pracy, prawidłowym wykonywaniem czynności kancelaryjnych i obiegiem informacji w Urzędzie;
- koordynacja i kontrola wykonywania zadań wynikających z aktów prawnych Rady i Wójta;
- sporządzanie projektów zakresów czynności dla pracowników Urzędu zatrudnionych na kierowniczych stanowiskach pracy;
- opracowywanie projektów uchwał Rady dotyczących spraw z posiadanego zakresu czynności, a w szczególności statutu gminy i statutów sołectw;
- nadzorowanie pracy referatów i pracowników na samodzielnych stanowiskach pracy w zakresie odrębnie ustalonym przez Kierownika Urzędu;
- opracowywanie projektów zarządzeń Wójta działającego jako Kierownik Urzędu oraz ich nowelizacji, dotyczących funkcjonowania Urzędu:
- wykonywanie zadań z zakresu kontroli zarządczej w Urzędzie;
- nadzór nad wykonywaniem zadań kontroli zarządczej w gminnych jednostkach organizacyjnych;
- prowadzenie spraw związanych z naborem na wolne urzędnicze stanowiska pracy;
- organizowanie służby przygotowawczej dla pracowników podejmujących pracę po raz pierwszy na stanowisku urzędniczym oraz egzaminów kończących tę służbę;
- wykonywanie zadań wynikających z regulaminu przeprowadzania ocen okresowych;
- współpraca z kierownikami (dyrektorami) gminnych jednostek organizacyjnych;
- współdziałanie z Inspektorem Ochrony Danych i Administratorem Systemów Informatycznych w zakresie dotyczącym ochrony danych osobowych;
- nadzorowanie spraw związanych z przeprowadzaniem wyborów i referendów;
- nadzorowanie organizacji zaspokajania potrzeb mieszkańców Gminy w zakresie usług komunalnych;
- sprawowanie nadzoru nad jednostkami oświatowymi Gminy.
Metryka strony